تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک اطفال چیست؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دندانپزشکی کودکان در اصفهان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که به طور خاص به مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و کودکان می پردازد. مهم ترین چیزی که سلامت دهان و دندان را تضمین می کند، مراجعه منظم و منظم کودک به دندانپزشک اطفال با تجربه و خوب در اصفهان است. برای جلوگیری از هر نوع مشکل احتمالی در آینده بهتر است از سنین پایین به مطب دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید.

برای رفع نیازهای این گروه سنی، جراح دندان باید دوره دکتری دندانپزشکی عمومی را بگذراند. سپس اقدام به ادامه تحصیل، کار بالینی و کسب تجربه در شاخه تخصصی دندانپزشکی کودکان نمایید. از این طریق می تواند آمادگی لازم را برای پاسخگویی به نیازهای این گروه سنی از جامعه کسب کند.دندانپزشکی کودکان اهمیت ویژه ای به پوسیدگی دندان در کودکان می دهد. تحقیقات مختلف نشان داده اند که بهداشت نامناسب دهان و دندان در کودکان منجر به عملکرد ضعیف تحصیلی در مدرسه و همچنین روابط اجتماعی ضعیف می شود. بنابراین در رابطه با تقویت دندان ها، متخصصان اطفال عادات غذایی سالم را به خانواده ها توصیه می کنند که از بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با دندانپزشکی کودکان آشنا کنیم و اهمیت مراجعه به این دندانپزشکان را بررسی کنیم. علاوه بر این، تمامی خدمات و روش های ارائه شده توسط دندانپزشکان اطفال را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

دندانپزشکی کودکان چیست؟


دندانپزشکی کودکان و اطفال شاخه ای از دندانپزشکی است که مراقبت های بهداشتی و درمانی را با تاکید بر مشکل پیشگیری و درمان کودکان ارائه می دهد. اقدامات انجام شده در این زمینه توسط دندانپزشک اطفال شامل موارد زیر است:

بررسی مشکلات جسمی مرتبط با ناتوانی های رفتاری و پزشکی
بررسی رشد دهان و دندان کودکان یا نوجوانان
پیشگیری از برخی آسیب ها
راهنمایی رفتاری کودکان و نوجوانان مانند آموزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و...

دندانپزشک اطفال یا متخصص اطفال یا دندانپزشک اطفال دندانپزشک متخصصی است که دندانپزشکی کودکان را از دوران نوزادی تا نوجوانی ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. این متخصص توانایی مقابله با مشکلات مراجعین با نیازهای خاص مانند سندرم دان یا ... را دارد.در واقع دندانپزشک اطفال مانند یک متخصص اطفال است که همه چیز مربوط به سلامت کودک را مدیریت می کند.هر یک از دندانپزشکان کودکان پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی 2 تا 3 سال را در یک دوره تخصصی سپری می کنند. در این بین روانشناسی کودک را نیز مطالعه می کنند تا بتوانند با کودکان ارتباط برقرار کرده و مشکلات آنها را تشخیص دهند.

 

تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک اطفال چیست؟


دندانپزشکی عمومی اغلب به عنوان دندانپزشکی خانواده شناخته می شود، به ویژه زمانی که دندانپزشکان بیماران در هر سنی را معاینه می کنند. اکثر دندانپزشکان عمومی در زیر شاخه ها و شاخه های تخصصی دندانپزشکی تخصص خاصی ندارند. شما می توانید دندانپزشک عمومی را به عنوان یک پزشک عمومی تصور کنید که متخصص نیست و فقط می تواند مشکلات عمومی بدن را شناسایی و با دارو درمان کند. دندانپزشکان عمومی اکثر اقدامات دندانپزشکی مانند پرکردن دندان، دندانپزشکی زیبایی و سایر خدمات دندانپزشکی را انجام می دهند. اما ممکن است تخصص، دانش و تجربه دندانپزشکان را نداشته باشند.

به همین ترتیب، دندانپزشکان عمومی تخصص خاصی در دندانپزشکی کودکان ندارند. دندانپزشکان عمومی قادر خواهند بود خدمات دندانپزشکی عالی را به بیماران در هر سنی ارائه دهند. اما عمق دانش آنها یا آموزش هایی که دیده اند با دندانپزشک اطفال یکسان نخواهد بود.بیماران کودک نسبت به بزرگسالان به خدمات دندانپزشکی متفاوتی نیاز دارند. علاوه بر همه اینها، این دندانپزشکان ممکن است نیازهای رفتاری و دندانی بسیار خاصی داشته باشند که فقط برای کودکان و سنین پایین تر است. بر این اساس و برای پیشگیری، درمان و رفع مشکلات خاص کودکان در زمینه دندانپزشکی، متخصص دندانپزشکی کودکان ایجاد شد. بنابراین، هر زمان که کودک شما مشکل دندانی داشت، باید او را مستقیماً نزد دندانپزشک اطفال ببرید و هرگز به دندانپزشک عمومی مراجعه نکنید.





:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: